Selasa, 5 Januari 2010

Pendirian MAMPAT Mengenai Penggunaan Istilah ALLAH oleh Gereja


Majlis Permuafakatan Rakyat Terengganu (MAMPAT) merasakan terpanggil untuk memberikan komen berkaitan dengan kebenaran Mahkamah kepada Gereja Kristian untuk menggunakan kalimah "ALLAH" oleh hakim Lau Bee Lan. MAMPAT merasakan kebenaran menggunakn perkataan ALLAH akan mengundang beberapa perkara yang tidak diundang terutama kebangkitan dan bantahan penggunaannya di kalangan umat Islam di Malaysia. Persoalannya, adakah benar bahawa di dalam Kristian, Allah adalah "GOD" seperti mana yang dinyatakan di dalam Bibble... sedangkan penjelasan di dalam blog Kristian, mereka menyatakan bahawa TIada penggunaan istilah ALLAH ..... (rujuk di sini : http://www.bible.ca/islam/islam-bible-allah.htm )


Persoalannya sekarang.... adakah wajar penganut Kristian untuk memperjuangkan penggunaan istilah ALLAH sedangkan dengan terang, penggunaan ALLAH tidak terdapat di dalam Bibble. Apa motif dan udang disebalik batu yang diingini oleh penganut Kristian ??? Adakah mereka bertujuan untuk menyesatkan atau mengelirukan umat Islam dengan penggunaan istilah ALLAH.


Sehingga sekarang, MAMPAT mendapati terdapat pelbagai jenis risalah dan buku serta bahan bercetak yang dikeluarkan oleh pendakyah Kristian dengan tujuan menyebarkan agama Kristian. Bahkan terdapat sebuah buku dalam bentuk komik lukisan kartun menyebarkan ajaran Kristian. Pelbagai cara dan teknik digunakan. Mungkinkah dengan menggantikan istilah God kepada ALLAH, nanti akan ada umat Islam terkeliru...???


Oleh itu, MAMPAT dengan ini menegaskan bahawa kami menentang kebenaran penggunaan istilah ALLAH di dalam agama Kristian kerana kalau sekiranya di dalam Bibble sendiri tidak menggunakan istilah ALLAH, kenapa Gereja nak menggunakan istilah Allah...


Nazri
 
http://www.mampat.blogspot.com/

Tiada ulasan:

Catat Ulasan