Jumaat, 7 Ogos 2009

Gotong Royong Buat Stor Surau Kg Jaya, meriah!


Sebahagian AJK yang hadir dalam program gotong royong tersebut.


Mereka bekerja seikhlas hati tanpa sebarang upah. Lillahi Taala.


Yang sembur air tu baru Pencen FRU. Dulu sembur orang. Sekarang dah taubat!


Makanan disediakan untuk memastikan mereka memperolehi tenaga yang cukup untuk mengaul simen selepas ini.

Antara AJK yang bermasalah. Datang lewat! AJK ini akan diambil tindakan oleh Lembaga Disiplin Surau Kg Jaya (LDSKJ) kerana lewat.


Yang bertopi merah tu bukan FRU. Technician surau. Beliau akan
memastikan keadaan fizikal surau sentiasa kondusif.



Yang tengah tuang Simen tu Pak Aziz. Memang respect pak cik ni. umur dah lebih setengah abad tapi tenaga macam suku abad.

Melepaskan lelah! Bukan senang kerja kontrek ni.

Kg. Jaya 7 Ogos 2009, 8.30 pagi,
Satu program gotong royong membuat stor surau telah diadakan untuk memastikan sebuah stor surau yang baru daripada batu dapat direalisasikan. Stor kayu sedia ada sudah tak mampu lagi bertahan kerana sering dimasuki makhluk tak diundang dan mengambil barangan untuk menjadi hak milik mereka.

Maka AJK mengambil keputusan bahawa satu stor yang baru yang lebih selamat perlu didirikan. Walau apa pun kami hanya berusaha dan Allah Taala yang menentukan keselamatannya.

Terima kasih kepada yang hadir menghulur tenaga membantu mengaul simen dan lain-lain tugas. Sesungguhnya kerja-kerja pembinaan ini amat payah dan memenatkan. Pagi itu sebanyak 13 kampit simen habis digunakan untuk konkrit lantai stor tersebut. Kepada yang tak dapat hadir mungkin ada musyaqqah. Kita jumpa di program gotong royong yang lain, InsyaAllah.

1 ulasan: