Rabu, 23 Mac 2011

CUBA KITA FIKIRKAN


Dia mempunyai sehingga 15 syarikat kawalan keselamatan yang mana kesemua pengarah & pemegang saham di syarikat-syarikat tersebut terdiri daripada isteri, anak, adik, adik ipar, sepupu, anak saudara, rakan, jiran dan isteri rakan (bekas pengarah - meletak jawatan kerana pernah seseorang ingin melaporkan kepada KPN) iaitu isteri kepada Datuk Khalid Abu Bakar (Pengarah Jabatan Keselamatan Dalam Negeri/Ketenteraman Awam KDN/KA).

Maklumat ini boleh dirujuk dalam lampiran yang saya berikan. Dia memperolehi lesen-lesen tersebut adalah daripada adanya "connection" dia dengan salah seorang panel/orang kanan yang meluluskan lesen kawalan keselamatan selain daripada kerani yang bekerja di KDN. Memang diketahui umum di KDN dan dipercayai dia ada membayar (memberi rasuah) secara bulanan kepada mereka-mereka tersebut. Bukti tidak dapat diberikan kerana dia dipercayai memberikan mereka secara tunai. Ramai yang beranggapan bahawa modal awalan untuk kesemua syarikat beliau datang dari duit rasuah yang mana mudah diperolehi daripada tugas hakikinya kerana dia bukan datang dari keturunan yang kaya atau berada.

Suatu ketika dahulu dia pernah ditahan oleh BPR (SPRM) untuk siasatan dan kemudian pengadu telah menarik balik laporan atas rasa kasihan terhadap dia. Kerana dia pernah berjanji tidak akan menganiaya sesiapa lagi selepas itu. Hasil daripada tahanan terhadap dia oleh BPR dahulu, kini dia sudah mempunyai kenalan (pegawai penyiasat) yang rapat dimana setiap bulan dia akan membayar sekurang-kurangnya RM1000 kepada pegawai penyiasat tersebut.

Saya tidak ada masalah untuk tampil apabila PDRM, SPRM atau apa-apa badan yang ingin menyiasat malah saya tidak keberatan untuk memberikan maklumat yang saya ada. Tujuan saya mengedarkan maklumat ini kepada media adalah kerana tidak mahu nanti jika maklumat ini diadukan pada SPRM @ PDRM, mereka hanya akan simpan atau buang kes sahaja. Ini adalah kerana dipercayai dia mempunyai hubungan yang baik dengan pengarah-pengarah atasan PDRM & SPRM. Kerana pada tahun lalu ada individu yang telah membuat laporan terhadap dia dan ada surat telah dihantarkan kepada Ketua Polis Negara akan tetapi ia hanya sampai ditangan P.A KPN kemudian tiada apa-apa tindakan diambil. Laporan/surat yang telah dihantar akan didedahkan jika ada keperluan nanti.

Yang benar,

Mohammad Fahmy
serif";M � r b HaO �O > “Saya cuba mengejar dengan motosikal bersama seorang lelaki, namun selepas kira-kira 500 meter mengejar, kereta itu hilang daripada pandangan dan gagal dikesan,” katanya ketika ditemui di Balai Polis Pasir Panjang, di sini, semalam.
Beliau berkata, dia panik kerana selain kereta, anaknya turut dilarikan.

“Selepas gagal mengejar kereta itu, saya menghubungi isteri (Wan Izaratul Azura Md Aris, 31) dan membuat laporan di Balai Polis Pasir Panjang.

“Saya juga memaklumkan kejadian ini kepada rakan-rakan di Melaka untuk menjejaki kereta dan anak saya yang dipercayai dilarikan menuju ke negeri itu,” katanya.

Katanya, suatu keajaiban berlaku apabila kira-kira empat jam kemudian, polis memaklumkan anaknya dan kereta berkenaan ditemui di Taman Terendak Height, Sungai Udang, Melaka, kira-kira jam 1 tengah malam.


“Kami seperti hidup mati semula dan amat bersyukur menerima berita itu. Kami terus pergi ke Sungai Udang untuk mengambilnya, tetapi sayu apabila mendapati anak kami berada dalam keadaan trauma,” katanya.


Norizan berkata, dia kesal sebab tidak membawa anaknya turun sekali kerana tidak menduga kejadian seperti itu boleh berlaku.


“Jika hendak ambil kereta ambillah, tapi jangan ambil anak saya.


“Selama ini, saya hanya baca dan dengar pengalaman ibu bapa yang kehilangan anak akibat diculik, tapi kali ini ia berlaku kepada saya.


“Saya berterima kasih kepada polis dan orang ramai yang membantu mengesan anak saya,” katanya.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan