Isnin, 28 Mac 2011

Tinggal impian


SEBAK...Seri Mahani menunjukkan gambar Mohd Farriz yang lemas di kawasan takungan air, semalam.

JOHOR BAHRU: “Adik baru menceritakan impiannya untuk mendapat 5A dalam UPSR dan belajar di Mesir seperti abang saudaranya, tidak sangka pada hari ini semuanya hanya tinggal kenangan,” kata ibu mangsa lemas, Mohd Farriz Mohd Saparman, 12, yang ditemui di sebuah kawasan takungan air di Kangkar Pulai di sini, semalam.
Suri rumah itu, Seri Mahani Marwan, 36, berkata, kali terakhir dia berjumpa dengan anaknya, Farriz atau mesra dengan gelaran Adik adalah pada pagi kelmarin sebelum murid darjah enam itu ke sekolah selain meminta kebenarannya untuk meneruskan latihan kompang pada waktu petang. Menurutnya, bagaimanapun anak kedua daripada empat beradik itu tidak menunjukkan sebarang perubahan ketika keluar rumah dan berjanji pulang awal untuk mengulang kaji pelajaran.

“Siapa sangka hari ini kami hanya menemui jasad kakunya selepas menjalankan usaha mencarinya selama beberapa jam selepas dia tidak pulang ke rumah petang semalam (kelmarin).
“Kami tidak sangka mayat Adik ditemui di sebuah kawasan takungan air terbiar itu.

“Selepas ini, rumah kami pasti kesunyian tanpa Adik kerana dia suka menyakat adik-beradiknya yang lain selain gemar bergurau,” katanya ketika ditemui di kediamannya, semalam.

Mangsa, yang berasal dari Taman Pulai Bistari, di sini, ditemui di dalam kawasan berkenaan pada jam 5.55 petang.
Sebelum kejadian, mangsa yang juga murid tahun enam Sekolah Kebangsaan Kangkar Pulai, di sini, dan dua lagi rakannya dikatakan keluar bermain di kawasan itu selepas menamatkan sesi persekolahan petang kelmarin, tetapi terus tidak pulang ke rumahnya.

Keluarganya kemudian mencarinya di sekitar kawasan berkenaan, tetapi gagal sebelum satu laporan dibuat di Balai Polis Kangkar Pulai, pagi semalam.
Usaha mencari mangsa turut disertai penduduk kampung yang menemui basikal mangsa di tepi kawasan takungan air di sekitar kawasan Sekolah Menengah Kangkar Pulai, di sini.

Seorang penduduk terbabit dalam usaha mencari Mohd Farriz, Mohd Zaini Saimon, 40, berkata penduduk kampung menemui basikal mangsa di tepi kawasan takungan air atas bukit dekat tempat kejadian.

“Kami mengesyaki sesuatu terjadi kepadanya kerana basikal itu kepunyaan mangsa, kami cuba mencari di sekitar kawasan berkenaan tetapi tidak menemui sebarang tanda sebelum menghubungi Jabatan Bomba dan Penyelamat,” katanya ketika ditemui, semalam.

Mohd Zaini berkata, skuad penyelam yang tiba ke tempat kejadian tidak lama selepas itu menemui mayat mangsa dalam lombong berkenaan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan