Isnin, 28 Mac 2011

BOB LOKMAN








 
Chukai: 24hb. Mac 2011 Bob Lokman telah datang memberi ceramah di Kampung Dusun Nyiur Cukai Kemaman. Walaupun dalam keadaan hujan lebat yang mencurah-curah tetapi para peminat dan penyokong Pakatan Rakyat tidak berganjak untuk sama-sama mendengar kupusan cerita semasa yang dibawa oleh penceramah Jemputan. Pendekatan yang dibawa oleh Bob Lokman amat menarik iaitu akidah yang mantap barulah penjuangan Islam akan berjaya. Walaupun Bob tidak banyak menceritakan kisah silamnya tetapi huraiannya bab akidah, pendidikan, sejarah dan budaya social amat dititik beratkannya. Beliau akui yang selama ini banyak menggangu ceramah Pakatan Rakyat selama berada dibawah UMNO dan begitu juga banyak menganjurkan konsert artis di seluruh Malaysia kecuali Terengganu katanya.

Kepada penyokong dan individu UMNO yang tidak datang mendengar kupusan Bob seperti seorang ustaz yang hebat memberi tazkirah amat rugi kerana cara olahan cerita yang menarik terutama bagi kaum yang berumur lingkungan 40an amat sesuai bagi meneruskan pejuangan Islam ini ataupun mengekkan keadilan secara kesluruhannya.

Gadingan Bob Lokman pada malam itu ialah Ustaz Suhaimi Md Saad Ketua Pemuda Pahang yang membawa kupusan berfakta dan bergambar mengenai isu terkini iaitu saman ekor dan isu Dato Seri Anwar Ibrahim. Kalau Ustaz Suhaimi yang sudah biasa datang setiap minggu di Kemaman amatlah tidak asing lagi kepetahan berpidiato yang penuh bersemangat membakar pejuang-pejuang Islam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan